Zabawy muzyczno – ruchowe


 

Drodzy rodzice!

Uśmiech dziecka to największa nagroda
Uśmiech dziecka to największa nagroda

 

 

.

Zabawy w grupie dzieci młodszych

1. „Drzewo”

Dzieci podzielone na trzy grupy: jedna będzie drzewem, druga – owocami drzew, trzecia reprezentować będzie wiatr. Zaczyna grać muzyka i wiatr obiega drzewo i „muska” owoce.

Te z kolei odrywają się od drzewa i spadają im pod nogi. W tym momencie wiatr zaczyna dmuchać na owoce, które tym samym „przesunięte zostaną” do bazy (podbiegają do bazy).

Wariant II

Tylko jedno dziecko będzie drzewem, jedno – wiatrem, a pozostałe – owocami. Owoce, które zostaną dotknięte przez wiatr, zanim dotrą do bazy, stają się drzewami; drzewo zmienia się w wiatr, zaś wiatr w owoc.

2. „Kolorowe chusteczki łączą się w pary”

Każde dziecko wyciąga z torby kolorową chusteczkę. Zaczyna grać muzyka, zabawy z chusteczkami przy muzyce, dowolne improwizacje ruchowe dzieci. Gdy muzyka milknie, dzieci łącza się z dziećmi, które posiadają chusteczkę w tym samym kolorze.

3. „Najlepszy przyjaciel”

Każde dziecko ma pluszową zabawkę. Gra spokojna muzyka, dzieci z maskotkami pokazują jak można się poruszać do przodu, do tyłu… Potem kołyszą maskotkę.

4. „Zmiana miejsc”

Dzieci siedzą w kole, słuchają spokojnej muzyki. Na przerwę w muzyce, N. wywołuje kolor (np. sweterka) i dz. mające sweterki w danym kolorze, zmieniają się miejscami.

5. „Tańczące nosy”

Dzieci stoją w Sali w miejscu, które się im najbardziej podoba. Przy muzyce poruszają się w jej rytm taką częścią ciała, którą pokaże nauczyciel. Wszystkie pozostałe części ciała powinny zostać tak nieruchome, jak to tylko jest możliwe.

6. „Dziękuję”

Każde dziecko dostaje papierową serwetkę, którą nosi na głowie, uważając aby nie spadła. Dzieci poruszają się w dowolny sposób przy muzyce. Gdy jakaś serwetka upadnie na podłogę, dziecko, które ją upuściło, musi się zatrzymać. Nie może się poruszać dotąd, aż inne dziecko położy mu serwetkę na głowie. Powinno przy tym podziękować koledze.

7. „Dwóm tańczyć się zachciało”

Zabawa muzyczno – ruchowa przy piosence. Poruszanie się w parach po kolei, przeciąganie za ręce, zmienianie pary.

8. „Kółka dwa”

Taniec w parach w małych kółeczka, klepanie w dłonie kolegi, klaskanie, powtarzanie: raz – dwa – trzy.

9. „Tańcz jak ja”

Zabawa muzyczno – ruchowa w kole: jedno dziecko stoi w środku i tańczy w określony sposób, a inne go naśladuje.

10. „Witam Cię”

Zabawa muzyczno – ruchowa: dzieci tańczą w parach lub indywidualnie, na przerwę w muzyce witają się ze sobą określoną częścią ciała.

11. Zabawa muzyczno – ruchowa metodą M. Bogdanowicz ćwicząca małą motorykę.

Dzieci otrzymują białe kartki papieru, unoszą je w górę i w dół, falują podrzucają, pozwalają im swobodnie opadać. Przy muzyce, dzieci wystukują rytm na kartce wierzchem dłoni, spodem dłoni, dłonią zaciśniętą w pięść, kciukiem. Posługują się raz prawą, a raz lewą ręką.

12. Zabawa muzyczno – ruchowa „Rączki do góry”

Rączki do góry

Nóżki prościutkie

A tak się bawią dzieci malutkie

Piłeczki skaczą prosto do góry

A tak po niebie pływają chmurki

Każdy się robi taki malutki

To proszę państwa są krasnoludki.

13.

Zabawa muzyczno – ruchowa „Głowa, ramiona”

Głowa, ramiona, brzuch, stopy

Brzuch stopy

Oczy, uszy, usta, nos

Głowa, ramiona, brzuch, stopy

Brzuch, stopy

                                                                                                   Opracowała:   Violetta Kuziel